Detox och träning

Det gick lite trögare i år än vanligt att komma in i "detox modet".
Jag tror att man inte ligger så bra till när man avslutar med brakmiddag på söndag och sen ska börja kuren på måndag. I höstas så började jag på lördag morgon, då hade jag ingen brakmiddag i bagaget när jag startade. Det kändes lättare.
 
Men jag har kämpat på. Måndag gick av bara farten. Visst va jag sugen på både kaffe och snus, men det gick över förväntan. Lite som att chocka kroppen.
Jag var ensam hemma på kvällen så jag matade serier och körde ett 15 min Paolo pass i källaren, sen va den kvällen slut. Sov som en stock gjorde jag iallafall.
 
Tisdag va värre. Jag var helt galet trött, frusen och matt. Men dagen gick ändå. Jag tog en längre lur på lunchen å även efter middag. Blev en ganska lång promenad på kvällen i lugnt tempo och det gillade kroppen. 
Onsdag jobbade jag hemifrån. Det var skönt eftersom jag skulle till Rödå på kvällen. 
Var förbi mamma å åt middag, soppa såklart, och jag hade bett om en oredd grönsakssoppa, å det fick jag. Inge bröd å inge kaffe efter. 
Men jag tror jag fick i mig liite för lite energi för att sen hålla ett högintensivt step pass med Rödåtjejerna. När man sen måste prata ganska högt, då det inte finns headset, och vara tydlig i sina rörelser så kände jag redan efter andra låten att det skulle spåra ut. Så jag fick ta det lugnt.... 
Å med det i bagaget måste jag se till att äta ordentligt innan kvällens step pass, så jag orkar. Det är stor skillnad på att leda spinning och step märkte jag just. På Spinningn kan man ju bara växla ner och ta det lite lugnt själv, men på Step passet måste man ju sprattla och prata hela tiden för att leda gruppen framåt i koreografin. Så det är mer energikrävande,  iallafall för ledaren.
 
Jimmy kom hem inatt också och det känns skönt, även om jag njutit SÅÅÅ mycket av att bara få vara sjäv hemma. Det är fortfarande ganska ovanligt att det är bara jag, så jag njuter extra mycket de dagar det händer. Att gå isäng i ett tyst hus och att kunna ha dörren öppen och olåst när man duchar, bara såna saker. 
Jag låser alltid om mig när jag är själv. jag är ju nalta mörkrädd.... så jag skulle aldrig våga lämna nycken ute, OM nån kommer in bara sådär. Alla vet ju vart vi har våran nyckel har jag förstått.
 
Men nu laddar jag för kvällens Step pass. Det är en sluten grupp i år. Med det menas att det är ett gäng som anmält sig på passet för hela terminen. Så för mig som ledare betyder det att jag kan börja enkelt och sen utveckla under terminen. Jag är jättepeppad för det konceptet och tycker det ska bli roligt! På de öppna grupperna kan ju alla vara med och det dyker upp nya då och då där åxå, så då får man hålla en medelsvår nivå hela terminen och alltid börja från början med alla steg. Nu hoppas jag att det ska bli lite annars.
Har blivit många timmar med dessa redskap som vapen senaste veckorna. Men nu känner jag att jag är ganska nöjd. Kommer såklart behövas lite justeringar eftersom som vanligt
Måltiderna tar lite mer plats i väskan dessa dagar. 2 Smoothies, en massa frukt, mycket vatten och en termos med buljong. Det är mitt dagliga intag på jobbet...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: