Torsdag

Veckorna fortsätter att springa även om jag inte gör det längre. Ryggen hindrar mig lite, men jag kämpar på med övningar jag fått som ska göras 4 ggr / vecka. Yoga, jag fortsätter vara utan snus och kaffe, äter Curamin, besöker sjukgymnast och kiropraktor regelbundet mm å va mer kan man göra ?
 
Jag vägrar att "gilla läget". Det är nån nerv som kommit i kläm nånstans mellan ryggen och sätet så jag är 75 % svagare i vänster ben, som åxå gör väldigt ont mellanåt.. Men jag styrketränar för att få upp styrkan i vänster sida och det blir något bättre varje dag. Bara att stiga upp på en pall som är högre än 2 dm har jag ite klarat tidigare med vä ben, men nu har jag tjurat på ett par veckor, så nu går det tamejtusan,  även om det är jobbigt å gör ont. Men i vardagen kan man ju fuska och omedvetet använder jag ju höger benet mer eftersom det är starkare. 
 
Veckan har knallat på efter sitt vanliga mönster , sjunger med Joyvoice på onsdagar och har mitt eget pass torsdagar. Onsdag dristade jag mig till ett lunch pass på 360, de var ett tag sen. Det blev ju såklart ont efter det, men det var skönt att få svettas lite. 
Vilma har börjat jobba och är numera på Miljöstäd i Skellefteå. Känns skönt att hon fick komma ut i arbetslivet eftersom jag märkt att det tagit på hennes humör att bara vara hemma om dagarn å söka jobb. Nu får hon egen inkomst igen och det känns bra.
Ida gnetar på i Luleå om veckorna och hon gör det som bra tycker jag. 
Snön har landat lite lätt å omedelbart kommer julstämningen smygande. Känns konstigt då det inte var mer än en drygt en månad sen vi låg på stranden på Cypern å inte hade en tanke på jul eller snö.
I helgen ska vi vara husvakter på Rödåliden å det känns mysigt. Ska rå om alla 4 katter ett par dagar.
Ha ett bra veckoslut alla 
 
Kattmys på Rödåliiden blir det i helgen. Idas Uffe bor ju där numera...
 
 

Kommentera här: